Monday 8 April 2019

Peluang pekerjaan Diploma Kejururawatan

Assalamualaikum and hai guys.

Memandangkan ramai yang berminat ingin tahu tentang Diploma Kejururawatan atau diploma in nursing ni moh ler bibik cerita sekali lagi ya .

Bagi bibik Diploma Kejururawatan ni adalah satu cabang pengajian yang sangat bagus dan sangat tepat bagi adik-adik lepasan SPM buat zaman sekarang kerana bidang kejururawatan ni adalah satu bidang yang sangat luas dan juga peluang pekerjaan yang sangat cerah. Ok

1. Anda boleh bekerja dia Klinik.
2. Anda boleh bekerja di hospital swasta.
3. Anda boleh bekerja di hospital badan berkanun.
4. Anda boleh bekerja di hospital kerajaan tapi bukan dalam masa yang terdekat jika kita bukan pelajar KKM.
5. Anda boleh mencuba nasib bekerja di luar Negara seperti Singapore, Brunei, Mekah, Saudi. Kebanyakan negara-negara ni memerlukan pengalaman jadi anda kena kerja di Malaysia dulu for a few years and then baru boleh apply.
6. Private Nurse sementara menunggu kerja tetap yang sememangnya gaji yang lumayan which is selalunya akan ambil Rm10/hour if we are official registered nurse.
7. Boleh cuba nasib untuk jadi Nurse ofshore. Oh yang ni prefer laki.
8. Boleh cuba nasib untuk bekerja sebagai nurse angkatan tentera dan sebagainya.

Sememangnya jururawat ni sangat diperlukan buat masa sekarang. Bayangkan di sesebuah Negeri ada berapa klinik, hospital swasta, hospital separa swasta kerjaaan, dan hospital kerajaan? Sangat banyak dan semua tu perlukan jururawat untuk berkhidmat. Jadi jangan ragu-ragu untuk menyambung pengajiam anda dalam bidang kejururawatan ni.

1 comment:

Unknown said...

btui sgt..peluang keje nurse dan farmasi sgt besar.berbaloi...anayway..,ade adik2 lepasan spm ?nak cuba mohon utk program pendidikan awal kanak kanak?trus wsp sis k sis bg info 011-16930576...intake utk nov dh dibuka bole mohon =progrm kerjasama UPSI ni.. dan jika ada brminat bidg nursing/farmasi pun bole pm sis..sis bg info penting ..